dinsdag 8 februari 2011

Rare hogeschool

Een tijdje geleden ben ik begonnen de merkwaardigste e-mailtjes van de hogeschool op te slaan in een mapje 'rare hogeschool'. 't Wordt tijd daar 's iets van te laten zien. Op een dag krijg je dit:
Hallo allemaal, er is alweer hard gewerkt aan het opleidingsprofiel zag ik en zelf heb ik ook het een en ander toegevoegd; zoals afgesproken. Ook heb ik de lay-out iets aangepast en de correcties geaccepteerd. Ik hoop dat jullie dat goed vinden!
Ik vind het geweldig maar geen idee waar het over gaat.

De meeste van dit soort onbedoelde berichten hebben te maken met de keuze van de verkeerde persoon, zullen we maar zeggen. Ravesloot, Ravensteijn, Raven, Ravensberger, Rasenberg, ...

Deze is ook wel fraai, vind ik:
Hoi Annet,
Lukt het jou om dit bericht naar alle collega's te sturen?
( ik zou het ook moeten kunnen....)
Marijke.
Ik geloof niet dat ik deze mensen ken... dus of dat nu gelukt is met dat sturen naar 'alle collega's'? Ik denk 't niet.

Dat is dan ook meteen een andere bron van misverstanden. Sommige mensen 'replyen' op berichten die verstuurd zijn naar alle medewerkers. Zo'n bericht wordt dan naar iedereen verstuurd. Lekker boeiend. In principe moet je daar dan maar niet op reageren, want anders blijven we aan de gang.
Absoluut mee eens,
Mijn mailbox wordt ook behoorlijk vervuild hierdoor.
Margje
Margje ken ik ook niet, maar ze heeft het helemaal begrepen:-)

Maar het blijft een vreemde gewaarwording om aangesproken te worden met de verkeerde naam, zullen we maar zeggen:
  • Beste Ans
  • Beste Danielle
  • Hoi Jan
  • Beste G.
  • ...
Nou ja, zo erg is het allemaal natuurlijk niet.:-)

De volgende keer zal ik de stelling poneren dat niet reageren op e-mail een vorm van onbeleefdheid is. Wat kan je daar aan doen? Gewoon ook niet meer reageren op e-mailtjes van de niet-reageerders en geen nieuwe e-mailtjes meer sturen. Als het belangrijk is komen ze wel langs en anders sturen sturen ze maar een echte brief:-)