donderdag 3 februari 2011

Maak je niet druk?

Als men hem een vinger geeft, neemt hij de hele hand.

Regelmatig lees ik dingen of hoor ik mensen dingen zeggen waar ik me druk om zou kunnen en moeten maken. Zoveel onbegrip, onwetendheid en onvermogen, dat is toch erg! Maar je moet je over dat soort dingen natuurlijk niet druk maken. Er is ook geen beginnen aan. C. zegt ook altijd 'maak je niet druk'. Ik probeer dat wel, maar dat lukt niet altijd. Je kunt je niet minder druk maken als je je wel druk maakt door te denken dat je je niet druk moet maken. Helaas!

Wat dan wel?

Ik probeer tegenwoordig vooral te kijken of er iets van waarde te ontdekken is. Kan ik er iets van leren? Wat betekent dat precies? Welke 'geheime boodschap' gaat er achter schuil? Wat zijn de achterliggende 'gedachten'? Dat soort dingen!

Misschien is het daarom juist wel goed om je druk te maken over 'dingen'. Daar kan je mogelijkerwijs iets van leren! Uithollen van binnenuit! Zwijgen kan je in alle talen maar iets zinnig zeggen, dat is lastig... zo te zien!:-)

Mijn idee? Het is nooit zeker hoe 't precies zit. Ben ik goed bezig? Zou die ander gelijk kunnen hebben? Heb ik iets gemist? Doe ik iets fout? Ga er niet van uit dat je gelijk hebt. Laat een ander in z'n waarde! Ook al vind je 't niks...

Dat zouden meer mensen moeten doen!:-))