woensdag 4 augustus 2010

Het einde van NING

't Is wel grappig ergens: Na de aankondiging dat je voor NING zou moeten gaan betalen ben ik op zoek gegaan naar een vervanging. Maar ik kon zo snel niet iets vinden wat me beviel. Bovendien is het niet handig om afhankelijk te zijn van de welwillendheid van anderen, zullen we maar zeggen.

Uiteindelijk gebruikte ik NING bij 'wiskunde en leergebieden' eigenlijk vooral voor het 'inzenden en nakijken' van opdrachten via het forum. Het aardige was dat iedereen alles van iedereen kon zien en dat je op die manier toch een mooi soort studeren kon krijgen. Eén van de studenten merkte al op waarom ze de antwoorden niet gewoon in wiskundeleraar.nl konden zetten. Dat heb ik dus maar 's gemaakt. Dat was nog wel een heel gedoe maar ik denk dat het wel zo'n beetje af is. Ik ga 't eerst 's uitproberen met de 'late studenten' van leergebieden. Die kunnen in blok 1 de cursus afmaken met de nieuwe functionaliteiten.

Wat kan er allemaal?

- Studenten kunnen antwoorden via de website
- Studenten kunnen een bijlage meesturen
- Ik kan nakijken via de website en feedback geven
- Studenten (en ik) kunnen reageren op gegeven antwoorden
- Studenten kunnen reageren op feedback

Ik ben er nu al blij mee. Ik was dat al lang van plan, maar op deze manier gaat het nog werken misschien!:-)

Mooi! Misschien moet ik er 's een filmpje van maken... maar voorlopig dan maar even op deze manier: