vrijdag 19 maart 2010

Absoluut onzin

In de laatste editie inDruk vo staat een artikel met de kop:


In 't artikel wordt beweerd: 'de kennisbasis zorgt absoluut voor een bevordering van de kwaliteit van de lerarenopleiding'. Ik weet niet hoe dat bij andere vakken gaat maar voor wiskunde is dit 'absoluut onzin'! Het lijkt misschien wel iets en 't is misschien zelfs wel nuttig maar met kwaliteitsverbetering heeft het niets te maken. Ik zou daar eigenlijk iets over moeten schrijven.

Bij deze dan en misschien is dat ook wel genoeg. Ik denk dat ik mijn bureau maar 's ga opruimen, nog een opdrachtje nakijken en misschien iets doen aan de resultaten van de 'belevingsschaal voor wiskunde'. Dat heeft tenminste nog een soort van zin.

Ach ja, men klets maar wat. Maar waarom laat iedereen dat allemaal zo gelaten over zich heen komen? Of stribbelt iedereen maar zo'n beetje mee? Doe 's gek! Maak 's een statement!

Gelukkig hebben die 'directeuren' meer verstand van 'financieel management' dan van 'onderwijs'. Dat is tenminste wel te hopen...:-(