vrijdag 5 februari 2010

Shower coach

Ik wilde net verder gaan met het nakijken van de toets van 'Taal van de wiskunde 2'. Ik las in de hogeschoolmail:
De toets- en hertoetsweek zit er weer bijna op. Zoals aangegeven in de hogeschoolgids (OER, pag. 46), dienen de resultaten binnen 10 werkdagen nadat de toets is afgenomen verwerkt te zijn in Osiris.
Ik krijg dan meteen de neiging om te denken: ok, wat zal ik me nog haasten... eigenlijk hoeft deze toets pas op 18 februari te zijn nagekeken.

Ik denk dat mijn 'ergenis' voornamelijk eruit bestaat dat de hogeschoolgids (of welke 'andere afspraak' dan ook) in geen geval een argument is om iets wel of niet te doen. Ik dacht dat we juist hadden afgesproken dat die regels er juist waren om daar creatief mee om te gaan. Voor mij is het in op geen enkele manier bepalend voor wat ik nu wel of niet doe.:-)

Ik bedoel maar. Er zullen toch wel belangrijkere dingen zijn om over te communiceren dan over ditjes en datjes. Maar dat lijkt vooralsnog niet het geval. Ik kan me goed voorstellen dat mijn collega's al die e-mailtjes gewoon niet meer lezen. Het meeste is toch zinloos, onzin of volstrekt overbodig.

In ons kerstpakket zat een zandloper om in het kader van 'duurzaamheid' het douchen te beperken tot 5 minuten in plaats van 8. Mooi plan. Ik heb het geprobeerd en 't werkt averechts. Normaal heb ik maar 4 minuten nodig, maar tegenwoordig gebruik ik de volle 5 minuten:-)