vrijdag 5 februari 2010

Ik zeg niks


Er zijn docenten in Nederland die met zo'n uitslag in de problemen komen. Er zijn zelfs programma's voor cijferadministratie die 'meer dan de helft onvoldoende' niet accepteren! Sommige docenten worden mogelijkerwijs door een schoolleider of middenmanager op het matje geroepen. Sommige docenten krijgen misschien zelfs te horen dat ze nodig moeten professionaliseren of ernstig gaan werken aan hun uitstraling of de eisen naar onderen (?) bijstellen. Dat ze 't ook niet zo moeilijk moeten maken! Dat die kinderen tegenwoordig hele andere dingen aan hun hoofd hebben. Studeren is tenslotte maar bijzaak... dus pas je 's aan! Kan je ze niet gewoon laten knippen en plakken?:-)

Maar misschien doe ik inderdaad iets verkeerd. Maar misschien is dat juist goed. 't Is confronterend, het is zorgelijk, maar niet ernstig? Ik weet het ook niet. Ik ben benieuwd. Ik zeg niks.