woensdag 2 december 2009

Interne coaching

In het kader van een oproep om vooral 'interne coaching' aan te vragen als je één van de volgende omstandigheden herkent:
“Na vier jaar in dienst bij de Lerarenopleiding maak ik nog steeds te veel overuren. Ik dacht dat als ik ingewerkt zou zijn, ik minder hard hoefde te werken. Wat doe ik fout? Hoe kan ik minder uren werken zonder dat ik aan kwaliteit inboet?”
Uit: begeleidende brief interne coaching
Ik dacht dat ik na 7 jaar ook wel zo'n beetje ingewerkt zou zijn en dat ik dan eindelijk eens zou mogen genieten van alle extra investeringen en het beetje op m'n slofjes zou kunnen uitzitten.:-)

Maar laten we maar duidelijk zijn. Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Dat kan ook helemaal niet, maar de oplossing is heel erg simpel: je moet gewoon minder gaan werken... of ergens anders gaan werken, dat kan ook.:-)

Het uiteindelijke doel is natuurlijk gewoon slapend rijk worden! Dat wil ik ook, maar op de lerarenopleiding gaat dat niet werken denk ik. Ik ben al blij als ik gewoon aan m'n slaap toe kom...:-)