dinsdag 17 november 2009

Horen, zien en zwijgen?

Na de 'bevoegdhedendiscussie' en de 'doelmatigheid', 'ons informatieplan' en 'de massale vlucht uit N@tschool', 'gewikiwijs' en 'kennisbasis', 'geyammer' en 'wat willen we nu eigenlijk?' wordt het tijd om spijkers met koppen te slaan!

Ik doe al jaren aan tijdschrijven. Dat is voor een deeltijddocent geen overbodig luxe! Deze week beginnen we met blok 2. Ik heb inmiddels 42% van mijn jaartijd verbruikt! Nog 3 blokken te gaan... Dat kan niet goed gaan, zou je denken...

In het geval je het gevoel hebt dat al die extra activiteiten ergens toe zouden leiden zou je dat nog wel kunnen accepteren. Maar dat is niet zo. Er wordt ontzettend veel afgeklunst. Het wordt niet minder, maar juist erger! Als ik 'doelmatig' zou zijn dan zou ik gewoon moeten kappen met die onzin. Je moet niet investeren in een verloren zaak!

Maar ja, gelukkig zijn er ook wel 's dagen dat je gewoon les hebt. Eerlijk gezegd vind ik dat het leukst. Eigenlijk is dat ook het enige dat telt. Dat is ook vooral het enige dat werkt (mogelijkerwijs). De rest is geleuter!

Later meer...:-)